На сьогодні АВЛУ об'єднує 7 провідних виробників ліків України Додати до обраногоДодати до обраного     Мапа сайтуМапа сайту
Новини Про асоціацію Нормативно-правова база Ліцензійні умови Міжнародні стандарти Публікації Питання/Відповідь Контакти

Члени АВЛУ

Архів новин
RSSНовини

Новини

Про систему електронного адміністрування ПДВ

Представник Асоціації як інституту громадянського суспільства 28 січня 2015 року взяв участь в засіданні Комітету з питань податкової політики Громадської ради при Державній фіскальній службі України.

Під час засідання Комітету учасники розглянули питання Порядку денного:

обговорення питань щодо порядку обліку, реєстрації та декларування сум ПДВ в умовах дії положень щодо електронного адміністрування ПДВ;

розгляд пропозицій членів Комітету для врахування  у відповідних Узагальнюючих податкових консультаціях ДФС з питань електронного адміністрування ПДВ.

На засідання Комітету запросили, зокрема, представників ДФС України.

Директором департаменту методологічної роботи з питань оподаткування (Привалова Неля Євгеніївна), надано роз’яснення зі спірних питань обліку, реєстрації та декларування сум ПДВ в умовах дії положень щодо електронного адміністрування ПДВ, а також відповіді на питання учасників засідання.

Ключові тези представника податкового органу наступні:

1. Державна фіскальна служба України у зв’язку з прийняттям Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-VІІІ “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи”, який набрав чинності з 1 січня 2015 року, листом від 19.01.2015 р. №1403/7/99-99-19-03-01-17 надала роз’яснення  “Про систему електронного адміністрування ПДВ” (підприємствам-членам АВЛУ надавалося листом АВЛУ від 22.01.2015                    №43). Роз’яснення містить відповіді на гострі питання, які потребували термінового вирішення, та містять відповіді щодо практичного застосування окремих колізійних норм адміністрування ПДВ.

2. Спірні питання застосування податкового законодавства (пріоритет - акциз, ПДВ, ЄСВ) будуть вирішуватися оперативно центральним апаратом ДФС у листах своїм регіональним органам; із такими листами учасникам ринку слід знайомитися на сайті ДФС (окреме віконце) та використовувати у власній діяльності.

3. Підготовка Узагальнюючого податкового роз’яснення з питання адміністрування ПДВ (про що просить Громадська рада) займає значний проміжок часу (потребує погодження 20 департаментами ДФС), тому таке роз’яснення є менш оперативним способом вирішення проблем учасників ринку, аніж запропоновані листи ДФС своїм підрозділам на місцях, які будуть оприлюднені на сайті для ознайомлення учасникам ринку.

4. Сумлінні суб’єкти господарювання мають вимагати від контрагентів-постачальників, щоб останні здійснювали електронну реєстрацію накладних. В іншому випадку застосовуватимуться штрафи.

5. Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН з                1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною пунктом 2001.3 статті 2001розділу V Кодексу.

Отже, протягом дії тестового режиму системи електронного адміністрування ПДВ відсутні обмеження щодо реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування. Тобто реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН протягом тестового режиму здійснюється незалежно від наявності “вхідних” податкових накладних, сплати ПДВ під час розмитнення товарів, а також без поповнення рахунка в системі електронного адміністрування ПДВ (абзац другий пункту 35 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу).

Формула ґрунтується на принципі включення до неї дати складення накладної.

6. Термін реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН не змінився та становить 15 календарних днів з дати складання податкової накладної/розрахунку коригування (пункт 201.10 статті 201 Кодексу).

Податкові накладні, складені за операціями, здійсненими після 01.02.2015, можуть бути зареєстровані в ЄРПН після закінчення 15-денного терміну реєстрації із одночасним застосуванням штрафів, визначених пунктом 1201.1 статті 1201 Кодексу, але не пізніше 180 днів з дати їх складання.

Обговорювалися також деякі інші питання застосування нововведень.

 

Члени Громадської ради звернули увагу представників податкового органу на наступні проблеми:

1. Неможливість вчасно (протягом 15 днів) зареєструвати податкову накладу в електронному вигляді через відсутність дій з боку постачальника (покупець стає заручником постачальника, який вчасно не здійснює реєстрацію податкової накладної в електронному вигляді).

2. Сумнівна практика оформлення податківцями статусу підприємства як категорії “стан”; наявність такої категорії позбавляє підприємство права на оформлення податкової накладної в електронному вигляді.

3. Існує низка проблем із функціонуванням технічної бази (зокрема, скріплення електронним підписом; наявність кількох електронних систем, окремі питання роботи  програми “M.E.Doc IS” тощо), які потрібно вирішувати.

4. Неможливість оцінки доказів судовими експертами у разі наявності судового спору суб’єкта господарювання та податкового органу. За оцінками представника судових експертів, наявна електронна система не  може бути кваліфікована судами як доказ через електронну форму та неможливість надати суду у паперовому вигляді, із підписом та печаткою осіб та органів, уповноважених за електронний документообіг.

За словами представника організації судових експертів, наразі “імовірність програшу суб’єктів господарювання у суді – 99,99 % через неможливість довести належними доказами окремі факти (наприклад, факт вчасної реєстрації податкової накладної)”. Відтак, є потреба у відповіді ДФС на такі питання:

чи будуть прийматися національними судами України в статусі належних доказів податкові накладні, роздруковані виключно на  паперових носіях без підписів керівника та головного бухгалтера, без відбитку печатки платника податку на додану вартість;

чи має право представник Державної фіскальної служби України відхиляти в суді як неналежні докази податкові накладні, роздруковані виключно на  паперових носіях без підписів керівника та головного бухгалтера, без відбитку печатки платника податку на додану вартість.

 

Члени Громадської ради погодили сформувати єдину таблицю пропозицій та питань до ДФС, у тому числі тих, які були надані під час засідання (додаються).

 

За результатами засідання Комітет вирішив:

направити від імені Громадської ради до ДФС усі спірні питання щодо обліку, реєстрації та декларування сум ПДВ в умовах дії положень щодо електронного адміністрування ПДВ, які потребують вирішення, для формування органами ДФС України  Узагальнюючого податкового роз’яснення та підготовки тих листів з роз’ясненнями на регіональні підрозділи, які можуть бути оперативно використані суб’єктами.

 

Наразі, Асоціація “Виробники ліків України” листом від 29.01.2015 вих. №62

звернулася до Голові Громадської ради при Державній фіскальній службі України Олексієнка Д.В. з проханням урахувати викладені, за встановленою формою, пропозиції, які стосуються ПДВ та електронного адміністрування, зокрема, під час формування звернення Громадської ради до Державної фіскальної служби з метою підготовки службою Узагальнюючого податкового роз’яснення з питання електронного адміністрування.

 

Норма ПКУ

Проблема

Пропозиції щодо врегулювання

ПІБ члена Комітету/

експерта

Починаючи з 01.01.15р. всі

 ПН / РК складаються виключно в електронному вигляді, при цьому їх обов’язкова реєстрація запроваджується тільки з 01.02.15р.

В січні 2015 року виникла нагальна проблема щодо обміну ПН та РК, які не зареєстровані постачальниками в ЄРПН. Оскільки фактично відсутній єдиний програмний модуль і кожне підприємство використовує свою програму (M.Е. Док, Арт-Звіт та ін., а дехто просто користується електронною поштою) – це створює значні перепони для обміну електронними ПН та РК, не зареєстрованими в ЄРПН, між різними програмами. «М.Е.Док» реалізував алгоритм вирішення, але потрібно щоб контрагенти, які мають іншу програму, добровільно зареєструвались на «М.Е. Док он-лайн».

Створити можливість обміну шляхом додаткового сервісу в ДФС (на зразок ЄРПН) – щоб всі Підприємства мали можливість відправити на цей «сервіс» всі свої ПН та РК за січень, які не реєструвалися в ЄРПН, і, відповідно, їх покупці змогли б отримати витяги та самі електронні документи ПН та РК.

Багрій П.І., Президент АВЛУ, член ГР при ДФС

 

Про подальшу діяльність представника Асоціації у складі Громадської ради при ДФС, а також прийняті Громадською радою рішення члени АВЛУ будуть повідомлятися додатково.

 

<< Повернутись
Публікації

Корисні посилання
 


© Copyright, 2024 - АВЛУ
При копіюванні та використанні будь-яких матеріалів з даного сайту, активне посилання на www.avlu.org.ua обов'язкове.
Україна, 01001, Київ,
Костьольна, буд. 7, оф.11.
Контактні телефони : (044) 278-17-02
Designed by Stearling Studio